Arrianne Arrianne

Op deze pagina vind je informatie over:

  • Schooltijden
  • Vakantierooster 2024-2025
  • Ziekmeldingen / infectieziekten / hoofdluis
  • Bibliotheek op school
  • Klachtenregeling
Schooltijden
Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag
Lestijd ochtend 08.30-12.00 uur 08.30-12.00 uur 08.30-12.30 uur 08.30-12.00 uur 08.30-12.30 uur
Pauze en lunchen op school 12.00-12.45 uur 12.00-12.45 uur 12.00-12.45 uur
Lestijd middag 12.45-14.45 uur 12.45-14.45 uur 12.45-14.45 uur
Vakantierooster schooljaar 2024-2025
Herfstvakantie 21-10-2024 t/m 25-10-2024
Kerstvakantie 23-12-2024 t/m 03-01-2025
Voorjaarsvakantie 03-03-2025 t/m 07-03-2025
Meivakantie 21-04-2025 t/m 02-05-2025
Hemelvaart 29-05-2025 en 30-05-2025
Tweede Pinksterdag 09-06-2025
Zomervakantie 07-07-2025 t/m 15-08-2025
Studiedagen:
Atalenta studiedag 02-10-2024
Kermismaandag 16-06-2025

Ziekmeldingen / infectieziekten / hoofdluis

Ouders zijn verantwoordelijk voor het doorgeven van ziekmeldingen. Wanneer een kind ziek is, wilt u dit dan zo spoedig mogelijk via de Parro-app* laten weten (het liefst voor schooltijd tussen 8.15u en 8.30u).

* Open Parro op uw telefoon of computer;
Klik absentie en kies vervolgens de reden van afwezigheid;
De leerkracht van uw kind ziet direct deze melding.

Indien wij niet op de hoogte zijn van de reden van afwezigheid, nemen wij een kwartier na aanvang van de school telefonisch contact op met ouders/verzorgers. Als uw kind wat langer ziek is of in het ziekenhuis moet worden opgenomen, neem dan even contact op met de betreffende leerkracht.

Indien er een infectieziekte als roodvonk en krentenbaard, of als er hoofdluis bij uw kind is geconstateerd, vragen we u om de leerkracht hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen. Vanaf dat moment gaat het protocol gelden waarin de verantwoordelijkheden van de school zijn beschreven (o.a. de informatieverstrekking aan overige ouders).

Bibliotheek op school

Onze school heeft een Bibliotheek: een moderne bieb met een actuele, wisselende, collectie boeken voor 0-12 jaar en een eigen leesmediaconsulent van Bibliotheek De Kempen. De Bibliotheek op school is een samenwerking tussen de basisschool, Bibliotheek De Kempen en de gemeente. Door krachten te bundelen en elkaars expertise en programma’s te benutten, werken we aan verbetering van lees- en taalvaardigheid en informatie- en mediavaardigheden. De resultaten worden continu gemonitord. De Bibliotheek op school is een landelijk concept dat op veel basisscholen succesvol wordt ingezet. Je leest er meer over op de landelijke website: http://www.debibliotheekopschool.nl/

De Bibliotheek op school brengt lezen en leesplezier zo dicht mogelijk bij kinderen. Van de allerkleinsten tot de achtste groepers: ze vinden allemaal hun boeken in de schoolbibliotheek.

SchoolWise: De Bibliotheek op school heeft een online portal, schoolWise: hier kunnen kinderen snuffelen in thema's, filmpjes bekijken en alle boeken vinden uit de complete bibliotheekcollectie.

Openingstijden: De kinderen kunnen onder schooltijd boeken lenen. Tijdens de publieke openingstijden kan dat natuurlijk ook en dan zijn ook ouders / verzorgers en kinderen van 0-4 jaar van harte welkom. De publieke openingstijden staan op de website van Bibliotheek De Kempen: http://www.bibliotheekdekempen.nl/onderwijs/bibliotheek-op-school.html

De Bibliotheek op school is gesloten tijdens schoolvakanties.

Omgaan met klachten

Overal waar gewerkt wordt, kunnen problemen ontstaan tussen leerlingen of ouders en (medewerkers van) de school. Vaak worden zulke problemen in onderling overleg opgelost. Soms is een meningsverschil echter van dien aard, dat iemand hierover een klacht wil indienen. Die mogelijkheid is er.  Atalenta heeft daarom een klachtenregeling vastgesteld. De GMR is betrokken bij de totstandkoming en actualisatie van deze klachtenregeling. De klachtenregeling is in te zien op de website van Atalenta. Mocht er zich een probleem voordoen, dan is er in de klachtenregeling een route opgenomen die doorlopen wordt met als doel het oplossen van het ontstane probleem.

Leerkracht.

De eerste stap is het gesprek aan te gaan met de leerkracht over de situatie zoals die zich voordoet, tenzij de aard van het probleem zich daartegen verzet.

Directeur/(regio)directeur.

Wanneer dit gesprek niet het gewenste resultaat oplevert, is het mogelijk om de directeur hierover aan te spreken. De directeur probeert om in overleg met de ouders, de groepsleerkracht en eventuele andere betrokkenen te kijken wat er aanvullend nodig is om tot een oplossing te komen. Ook voor vragen, problemen of klachten over het onderwijs, de aanpak van de kinderen of andere zaken kun je bij de directeur terecht.

Uiteraard kan een klacht ook gaan over het (al dan niet) handelen van een directeur zelf. In dit geval kun je in gesprek treden met de regiodirecteur van de school.

Contactpersoon voor vragen of hulp/(onafhankelijke) externe vertrouwenspersoon.

Als je je als ouder niet kunt vinden in de manier waarop een probleem of klacht wordt opgepakt of afgehandeld, kun je contact opnemen met één van de onafhankelijke externe vertrouwenspersonen inzake klachten op scholen van stichting Atalenta. Deze zijn door het bestuur van de school aangesteld om te controleren en te bewaken of klachten van kinderen, ouders en medewerkers procedureel op een juiste manier worden behandeld. Een eventueel hieruit voortvloeiend gesprek wordt vertrouwelijk behandeld en er worden geen stappen gezet zonder jouw toestemming. Samen met de externe vertrouwenspersoon ga je in overleg over wat er gedaan moet worden of wie er moet worden ingeschakeld om tot een goede oplossing te komen.

De externe vertrouwenspersoon gaat na of door bemiddeling een oplossing gevonden kan worden of dat je jouw klacht voor kunt leggen aan het College van Bestuur van Atalenta. Indien je dat wenst, kunnen zij je adviseren en begeleiden en/of contact opnemen met het College van Bestuur van Atalenta over jouw klacht.
Als je een externe vertrouwenspersoon wilt spreken, kunt je de klacht melden bij de secretaris van de klachtenregeling via het e-mailadres klachten@atalenta.nl of telefoonnummer 040- 3400214.

Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC).

Lukt het ook op deze manier niet om tot een goede oplossing te komen, dan is het mogelijk om een formele klacht in te dienen bij de onafhankelijke landelijke klachtencommissie waarbij Atalenta is aangesloten. Zie voor meer informatie www.onderswijsgeschillen.nl.

Landelijke Klachtencommissie Onderwijsgeschillen

Postbus 85191

AD Utrecht

030-2809590
info@onderwijsgeschillen.nl

Meldpunt vertrouwensinspecteur (van de onderwijsinspectie).

Bij het meldpunt vertrouwensinspecteur kun je terecht voor advies en klacht- meldingen over seksueel misbruik, seksuele intimidatie, fysiek geweld en psychisch geweld (zoals grove pesterijen), signalen inzake discriminatie, onverdraagzaamheid, fundamentalisme, radicalisering, extremisme en dergelijke. Zie voor meer informatie www.onderwijsinspectie.nl/onderwerpen/vertrouwensinspecteurs

De vertrouwensinspecteurs zijn alle werkdagen tijdens kantooruren (08.00-17.00 uur) bereikbaar op het nummer: 0900-1113111 (lokaal tarief)

Prikbord

Op het prikbord vind je praktische informatie, bijvoorbeeld over aanmelden, verlof, ziekmelden en de bibiliotheek. 

Klik hier om naar het prikbord te gaan