Op deze pagina vind je informatie over:
- Schooltijden
- Vakantierooster 2024-2025
- Ziekmeldingen / infectieziekten / hoofdluis
- Bibliotheek op school
- Kinderopvang
- Samen Doen (CJG+ de Kempen)
- Klachtenregeling
Op deze pagina vind je informatie over:
Schooltijden | |||||
---|---|---|---|---|---|
Maandag | Dinsdag | Woensdag | Donderdag | Vrijdag | |
Lestijd ochtend | 08.30-12.00 uur | 08.30-12.00 uur | 08.30-12.30 uur | 08.30-12.00 uur | 08.30-12.30 uur |
Pauze en lunchen op school | 12.00-12.45 uur | 12.00-12.45 uur | 12.00-12.45 uur | ||
Lestijd middag | 12.45-14.45 uur | 12.45-14.45 uur | 12.45-14.45 uur |
Vakantierooster schooljaar 2024-2025 | |
---|---|
Herfstvakantie | 21-10-2024 t/m 25-10-2024 |
Kerstvakantie | 23-12-2024 t/m 03-01-2025 |
Voorjaarsvakantie | 03-03-2025 t/m 07-03-2025 |
Meivakantie | 21-04-2025 t/m 02-05-2025 |
Hemelvaart | 29-05-2025 en 30-05-2025 |
Tweede Pinksterdag | 09-06-2025 |
Zomervakantie | 07-07-2025 t/m 15-08-2025 |
Studiedagen: | |
Studiedag | 02-09-2024 |
Atalenta studiedag | 02-10-2024 |
Studiedag (Sinterklaas) | 06-12-2024 |
Kermismaandag | 16-06-2025 |
Ziekmeldingen / infectieziekten / hoofdluis
Ouders zijn verantwoordelijk voor het doorgeven van ziekmeldingen. Wanneer een kind ziek is, wilt u dit dan zo spoedig mogelijk via de Parro-app* laten weten (het liefst voor schooltijd tussen 8.15u en 8.30u).
* Open Parro op uw telefoon of computer;
Klik absentie en kies vervolgens de reden van afwezigheid;
De leerkracht van uw kind ziet direct deze melding.
Indien wij niet op de hoogte zijn van de reden van afwezigheid, nemen wij een kwartier na aanvang van de school telefonisch contact op met ouders/verzorgers. Als uw kind wat langer ziek is of in het ziekenhuis moet worden opgenomen, neem dan even contact op met de betreffende leerkracht.
Indien er een infectieziekte als roodvonk en krentenbaard, of als er hoofdluis bij uw kind is geconstateerd, vragen we u om de leerkracht hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen. Vanaf dat moment gaat het protocol gelden waarin de verantwoordelijkheden van de school zijn beschreven (o.a. de informatieverstrekking aan overige ouders).
Bibliotheek op school
Onze school heeft een Bibliotheek: een moderne bieb met een actuele, wisselende, collectie boeken voor 0-12 jaar en een eigen leesmediaconsulent van Bibliotheek De Kempen. De Bibliotheek op school is een samenwerking tussen de basisschool, Bibliotheek De Kempen en de gemeente. Door krachten te bundelen en elkaars expertise en programma’s te benutten, werken we aan verbetering van lees- en taalvaardigheid en informatie- en mediavaardigheden. De resultaten worden continu gemonitord. De Bibliotheek op school is een landelijk concept dat op veel basisscholen succesvol wordt ingezet. Je leest er meer over op de landelijke website: http://www.debibliotheekopschool.nl/
De Bibliotheek op school brengt lezen en leesplezier zo dicht mogelijk bij kinderen. Van de allerkleinsten tot de achtste groepers: ze vinden allemaal hun boeken in de schoolbibliotheek.
SchoolWise: De Bibliotheek op school heeft een online portal, schoolWise: hier kunnen kinderen snuffelen in thema's, filmpjes bekijken en alle boeken vinden uit de complete bibliotheekcollectie.
Openingstijden: De kinderen kunnen onder schooltijd boeken lenen. Tijdens de publieke openingstijden kan dat natuurlijk ook en dan zijn ook ouders / verzorgers en kinderen van 0-4 jaar van harte welkom. De publieke openingstijden staan op de website van Bibliotheek De Kempen: http://www.bibliotheekdekempen.nl/onderwijs/bibliotheek-op-school.html
De Bibliotheek op school is gesloten tijdens schoolvakanties.
Kinderopvang
Onze school werkt nauw samen met Nummereen Kinderopvang. Nummereen Kinderopvang biedt op verschillende locaties in De Kempen en Veldhoven dagopvang (0-4 jaar), buitenschoolse opvang (4-13 jaar) en het peuterprogramma (2-4 jaar) aan.
Meer informatie over het aanbod van Nummereen op onze school vind je op www.nummereen.com
Samen doen
Advies over opvoeden en opgroeien in de school
Al enkele jaren zijn we in de Kempen bezig om de verbinding tussen onderwijs en jeugdhulp te verbeteren door middel van “Samen doen”: een jeugd- en gezinswerker die op school aanwezig is om mee te denken in vragen over de opvoeding en ontwikkeling van kinderen. Het is fijn om te merken dat we hiermee op een laagdrempelige manier al vele kinderen, ouders en leerkrachten succesvol hebben kunnen ondersteunen.
Ook dit schooljaar ben ik weer verbonden aan jullie school.
Mijn naam is Judith Haasen en ik ben werkzaam als jeugd- en gezinswerker bij CJG+ de Kempen. Ik ondersteun gezinnen, ouders, kinderen en jongeren bij opvoed- en opgroeivragen. Ik gun het elk kind en ouder om in zijn/haar kracht te staan en vind het heel leuk om mee te denken hoe we dit samen met elkaar kunnen bereiken.
Heeft u een vraag over de opvoeding of ontwikkeling van uw zoon/dochter en vindt u het fijn om hier eens samen met een professional over te spreken, stuur me dan gerust een berichtje. Ik denk graag mee. Mijn e-mailadres is j.haasen@cjgplusdekempen.nl.
Ik ben op maandag in de even weken op school aanwezig. De ene keer in de ochtend en de andere keer in de middag. In deze tijd kunnen we dan samen een afspraak maken.
Omgaan met klachten
Overal waar gewerkt wordt, kunnen problemen ontstaan tussen leerlingen of ouders en (medewerkers van) de school. Vaak worden zulke problemen in onderling overleg opgelost. Soms is een meningsverschil echter van dien aard, dat iemand hierover een klacht wil indienen. Die mogelijkheid is er. Atalenta heeft daarom een klachtenregeling vastgesteld. De GMR is betrokken bij de totstandkoming en actualisatie van deze klachtenregeling. De klachtenregeling is in te zien op de website van Atalenta. Mocht er zich een probleem voordoen, dan is er in de klachtenregeling een route opgenomen die doorlopen wordt met als doel het oplossen van het ontstane probleem.
Leerkracht.
De eerste stap is het gesprek aan te gaan met de leerkracht over de situatie zoals die zich voordoet, tenzij de aard van het probleem zich daartegen verzet.
Directeur/(regio)directeur.
Wanneer dit gesprek niet het gewenste resultaat oplevert, is het mogelijk om de directeur hierover aan te spreken. De directeur probeert om in overleg met de ouders, de groepsleerkracht en eventuele andere betrokkenen te kijken wat er aanvullend nodig is om tot een oplossing te komen. Ook voor vragen, problemen of klachten over het onderwijs, de aanpak van de kinderen of andere zaken kun je bij de directeur terecht.
Uiteraard kan een klacht ook gaan over het (al dan niet) handelen van een directeur zelf. In dit geval kun je in gesprek treden met de regiodirecteur van de school.
Contactpersoon voor vragen of hulp/(onafhankelijke) externe vertrouwenspersoon.
Als je je als ouder niet kunt vinden in de manier waarop een probleem of klacht wordt opgepakt of afgehandeld, kun je contact opnemen met één van de onafhankelijke externe vertrouwenspersonen inzake klachten op scholen van stichting Atalenta. Deze zijn door het bestuur van de school aangesteld om te controleren en te bewaken of klachten van kinderen, ouders en medewerkers procedureel op een juiste manier worden behandeld. Een eventueel hieruit voortvloeiend gesprek wordt vertrouwelijk behandeld en er worden geen stappen gezet zonder jouw toestemming. Samen met de externe vertrouwenspersoon ga je in overleg over wat er gedaan moet worden of wie er moet worden ingeschakeld om tot een goede oplossing te komen.
De externe vertrouwenspersoon gaat na of door bemiddeling een oplossing gevonden kan worden of dat je jouw klacht voor kunt leggen aan het College van Bestuur van Atalenta. Indien je dat wenst, kunnen zij je adviseren en begeleiden en/of contact opnemen met het College van Bestuur van Atalenta over jouw klacht.
Als je een externe vertrouwenspersoon wilt spreken, kunt je de klacht melden bij de secretaris van de klachtenregeling via het e-mailadres klachten@atalenta.nl of telefoonnummer 040- 3400214.
Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC).
Lukt het ook op deze manier niet om tot een goede oplossing te komen, dan is het mogelijk om een formele klacht in te dienen bij de onafhankelijke landelijke klachtencommissie waarbij Atalenta is aangesloten. Zie voor meer informatie www.onderswijsgeschillen.nl.
Landelijke Klachtencommissie Onderwijsgeschillen
Postbus 85191
AD Utrecht
030-2809590
info@onderwijsgeschillen.nl
Meldpunt vertrouwensinspecteur (van de onderwijsinspectie).
Bij het meldpunt vertrouwensinspecteur kun je terecht voor advies en klacht- meldingen over seksueel misbruik, seksuele intimidatie, fysiek geweld en psychisch geweld (zoals grove pesterijen), signalen inzake discriminatie, onverdraagzaamheid, fundamentalisme, radicalisering, extremisme en dergelijke. Zie voor meer informatie www.onderwijsinspectie.nl/onderwerpen/vertrouwensinspecteurs
De vertrouwensinspecteurs zijn alle werkdagen tijdens kantooruren (08.00-17.00 uur) bereikbaar op het nummer: 0900-1113111 (lokaal tarief).